jellyfish je napisao:
Na internetu mozes stidirati sta hoces za pare. I zavrsava se garantovano samo treba redovno placati. Diplome su uglavnom estetski uradjene i profesionalno.
Najveci problem je sto te diplome nisu nigdje priznate i niko ih ne uzima za ozbiljno. Drugi je problem sto je znanje steceno na taj nacin manje od znanja stecenog u srednjoj skoli. Ako ti treba neka diploma samo da je objesis na zid onda studiraj preko interneta, ali u svim drugim slucajevima to je bacanje novca.
Mislim da ne treba tek tako generalizirati. Mnogi fakulteti i kod nas i u Srbiji sada nude mogućnost elektronskog učenja - lako je posjetiti web stranice i provjeriti ko šta nudi. Koliko znam, fakulteti moraju dobiti posebnu dozvolu za izvođenje e-nastave za svaki studijski program, tako da je diploma jednako vrijedna. Po zakonu, kod nas još uvijek nije moguće završni ispit polagati elektronskim putem, nego klasično, tako da je na kraju bitno znanje studenta, a ne način na koji ga je stekao.
Elektronsko učenje je daleko komplikovanije od pukog prenošenja sadržaja sa predavanja u elektronski oblik. Razvijena je i još uvijek se razvija (jer se radi o mladoj grani nauke) posebna psihologije e-učenja koja razmatra načine na koje je moguće podučavati u e-okruženju. Sistemi za upravljanje e-učenjem kao što su Moodle ili A-Tutor nude čitav niz različitih aktivnosti i oblika reursa koji se mogu iskoristiti za e-podučavanje.
Ja neću reći da je e-učenje bolje ili lošije od klasičnog učenja, jer odgovor nije tako jednostavan. Očigledne su prednosti e-učenja kao što je učenje u vremenu kada studentu odgovara, bez potrebe za putovanjem do fakulteta, u blokovima koji odgovaraju studentu. Sadržaji se mogu ponavljati onoliko puta koliko je potrebno da bi se gradivo usvojilo. Takođe, e-učenje nudi veću mogućnost individualizacije. Sa druge strane, vjerovatno najveći nedostatak e-učenja je u socijalnoj komponenti, tj. nedostatak direktnog kontakta sa nastavnikom i sa drugim studentima što se pokušava nadoknaditi forumima, IM i drugim vidovima elektronske komunikacije.
Mislim da se e-učenje više ne može zanemariti, uzimajući u obzir značaj Interneta i računara uopšte u današnjem svijetu. Zar danas većinu svog istraživanja ne provodimo uz pomoć Google-a, zar ne koristimo forume, blogove, socijalne mreže (Facebook), dokumente pišemo u Word-u, proračune radimo u Excel-u, baze u Access-u itd? I nesvjesno svaki dan mnogo učimo uz pomoć računara, tako da je e-učenje nadogradnja svega toga.
Zanimljivo je da postoji dosta istraživanja koja pokazuju da korištenjem konstruktivističkog pristupa (inače danas dominantnog u pedagogiji), e-učenje daje i bolje rezultate od klasičnih metoda. Evo nekih linkova:
http://hrcak.srce.hr/file/37093http://e-lab.tfc.kg.ac.rs/moodle/file.p ... ivanje.pdf http://www.pmfst.hr/~ani/radovi/2005skolskivjesnik.pdfDa li studirati na daljinu? Mnogo zavisi od toga kako su studijski programi kreirani. Kreiranje jednog e-kursa zahtijeva mnogo više vremena (pa i novca), zahtijeva skup posebnih vještina i znanja od nastavnika, dizajnera i ostalih koji u tome učestvuju. Ako se radi samo o prebacivanju knjiga i prezentacija u elektronski oblik, onda ne. Ali ako su kursevi dobro kreirani - onda da. Mnogo toga zavisi od e-nastavnika, ali tako je i u klasičnoj nastavi. Isto tako, ako je student nemotivisan, neće postići rezultate bilo da se radi o klasičnoj ili e-nastavi.