Pametnom ce biti dovoljno:
http://assembly.coe.int/main.asp?Link=/ ... c11297.htm (potvrda autenticnosti izvora)
Prevod:
Rezolucija 1580 Vijeća Europe, 4. oktobar, 2007. godine
Opasnosti kreacionizma u obrazovanju1. Cilj ove rezolucije nije dovoditi u pitanje ili suzbijati vjerovanje – pravo na slobodu vjerovanja to ne dopušta. Cilj je upozoriti na određene tendencije da se vjerovanje proturi kao nauka. Neophodno je razdvojiti vjerovanje od nauke. To nije pitanje antagonizma. Nauka i vjerovanje moraju moći postojati uporedo. To nije stvar suprotstavljanja vjerovanja i nauke, nego nužnosti sprječavanja vjerovanja da se suprotstavlja nauci.
2. Nekim ljudima Stvaranje, kao pitanje religijskog uvjerenja, daje smisao u životu. Ipak, Parlamentarna skupština Vijeća Europe zabrinuta je zbog mogućih loših utjecaja širenja kreacionističkih ideja kroz naše obrazovne sisteme i zbog posljedica po naše demokracije. Ukoliko ne budemo oprezni, kreacionizam može postati prijetnja ljudskim pravima, što je ključna briga Vijeća Europe.
3. Kreacionizam, koji se temelji na poricanju evolucije vrsta kroz prirodnu selekciju, dugo vremena bio je gotovo isključivo američki fenomen. Današnje kreacionističke ideje nastoje naći svoj put u Europu i njihovo širenje pogađa više država članica Vijeća Europe.
4. Glavna meta današnjih kreacionista, od kojih su većina kršćani ili muslimani, jest obrazovanje. Kreacionisti su odlučni u nastojanju da se njihove ideje uvrste u školske naučne programe. Kreacionizam ne može, pak, polagati pravo na to da bude naučna disciplina.
5.
Kreacionisti dovode u pitanje naučni karakter određenih oblasti znanja i tvrde da je teorija evolucije samo jedna interpretacija u nizu mnogih. Oni optužuju naučnike da ne pružaju dovoljno dokaza da bi se teorija evolucije naučno potvrdila. S druge strane, kreacionisti svoje tvrdnje brane kao naučne. Ništa od toga ne prolazi objektivnu analizu.
6. Svjedoci smo umnožavanja modela razmišljanja koji dovode u pitanje utvrđeno znanje o prirodi, evoluciji, našem porijeklu i našem mjestu u kozmosu.
7. Postoji stvarni rizik da bi u umove naše djece bila uvedena ozbiljna konfuzija između onog što se tiče uvjerenja, vjerovanja i svakakvih ideala te onog što se tiče nauke. Stav da su „sve stvari jednake" može se činiti primamljivim i tolerantnim, no ustvari je opasan.
8. Kreacionizam sadrži mnogo proturječnih aspekata. Ideja „inteligentnog dizajna", koja je najnovija, prerađena verzija kreacionizma, ne poriče određeni stupanj evolucije. Ipak, inteligentni dizajn, predstavljen na ublaženi način, nastoji predstaviti svoj pristup kao naučni, i u tome leži opasnost.
9. Skupština stalno inzistira na tome da je nauka od temeljnog značaja. Nauka je omogućila znatna poboljšanja životnih i radnih uvjeta, a značajan je faktor u ekonomskom, tehnološkom i društvenom razvoju. Teorija evolucije nema nikakve veze s Božanskim otkrovenjem, već je zasnovana na činjenicama.
10.
Kreacionizam tvrdi da je utemeljen na naučnom principu. U stvarnosti, metode koje kreacionisti koriste spadaju u sljedeće tri kategorije: čisto dogmatsko uvjeravanje; iskrivljena upotreba naučnih citata, ponekad ilustrirana prekrasnim fotografijama; i potvrda od manje-više poznatih naučnika, od kojih većina nisu stručnjaci za te oblasti. Na taj način, kreacionisti se obraćaju nestručnima i šire sumnju i konfuziju u njihovim umovima.
11. Evolucija nije naprosto stvar razovja ljudskih bića i populacija. Poricanje toga može imati ozbiljne posljedice na razvoj naših društava. Napreci u medicinskim istraživanjima, s ciljem borbe protiv zaraznih bolesti poput AIDS-a, nemogući su ukoliko bi svaki princip evolucije bio odbačen. Ukoliko ne razumijemo mehanizme evolucije, ne možemo u potpunosti biti svjesni rizika što ih nose ozbiljan pad u biološkoj raznolikosti i klimatske promjene.
12. Naš moderni svijet zasnovan je na dugoj historiji, čiji važan dio čini razvoj nauke i tehnologije. Ipak, naučni pristup još uvijek nije dobro shvaćen i to ohrabruje razvoj svih vrsta fundamentalizma i ekstremizma. Potpuno odbacivanje nauke je definitivno jedna od najozbiljnijih prijetnji ljudskim i građanskim pravima.
13. Rat protiv teorije evolucije i njezinih pristalica najčešće potiče iz nekog oblika vjerskog ekstremizma usko povezanog s ekstremnim desničarskim političkim pokretima. Kreacionistički pokreti posjeduju stvarnu političku moć. Činjenica, razotkrivena u više prilika, jest da neki pristalice strogog kreacionizma žele demokraciju smijeniti teokracijom.
14. Svi vodeći predstavnici glavnih monoteističkih religija usvojili su mnogo blaži stav. Papa Benedikt XVI, primjerice, kao i njegov prethodnik papa Ivan Pavao II, danas slavi ulogu nauke u razvoju čovječanstva i prepoznaje teoriju evolucije kao „nešto više od hipoteze".
15.
Podučavanje o svim pojavama u vezi s evolucijom kao temeljnom naučnom teorijom je, dakle, ključno za budućnost naših društava i naših demokracija. Iz tog razloga ona mora imati središnje mjesto u obrazovnim programima, naročito u naučnim predmetima, sve dok, kao i svaka druga teorija, može proći strogu naučnu provjeru. Evolucija je prisutna svuda, od medicinske preraširenosti antibiotika koji uslovljavaju pojavu otpornih bakterija, do zemljoradničke zloupotrebe pesticida koji uslovljavaju mutacije insekata na koje pesticidi više nemaju nikakvog učinka.16. Vijeće Europe je istaknulo važnost podučavanja o kulturi i religiji. U ime slobode izražavanja i osobnih uvjerenja, kreacionističke ideje, kao i svako drugo teološko stanovište, mogu eventualno biti predstavljene kao dodatak kulturnom i religijskom obrazovanju, ali ne mogu težiti naučnom statusu.
17. Nauka omogućava nezamjenjivu obuku u intelektualnoj neumoljivosti. Ona ne traži objašnjenje „zašto stvari jesu", već da razumije kako funkcioniraju.
18. Istraživanje rastućeg utjecaja kreacionista pokazuje da argumenti između kreacionizma i evolucije idu daleko preko intelektualne rasprave. Ukoliko ne budemo oprezni, one vrijednosti koje su sama srž Vijeća Europe bit će pod direktnom prijetnjom od kreacionističkih fundamentalista. Dio uloge parlamentaraca Vijeća Europe jest da reagiraju prije nego što bude prekasno.
19. Parlamentarna skupština stoga potiče države članice, a posebno njihove obrazovne vlasti, da:
19.1. brane i promoviraju naučno znanje;
19.2. pojačaju podučavanje o temeljima nauke, njezinoj historiji, epistemologiji i njezinim metodama, uz podučavanje o objektivnom naučnom znanju;
19.3. učine nauku razumljivijom, privlačnijom i bliskijom stvarnostima sadašnjeg svijeta;
19.4. postave čvrst otpor kreacionističkim učenjima kao naučnoj disciplini na jednakoj razini kao i teorija evolucije, i općenito prezentacijama kreacionističkih ideja u bilo kojoj disciplini osim u religiji;
19.5. promoviraju podučavanje o evoluciji kao temeljnoj naučnoj teoriji u školskim programima.
20.
Skupština pozdravlja činjenicu da je 27 akademija nauka iz država članica Vijeća Europe u junu 2006. godine potpisalo deklaraciju o podučavanju evolucije i poziva one akademije koje to još nisu učinile, da potpišu tu deklaraciju.
Aj zdra'o glasnice visih svijetova!!!