Znam stvarno dosta ljudi koji studiraju na privatnim fakultetima i nijedan od tih mojih poznanika nikad nije otvorio knjigu ni da zaviri, onako cisto informativno, da bi vidio o cemu se radi u toj knjizi a svi daju ispit za ispitom.
http://www.nezavisne.com/nedjeljne/vije ... ovano.htmlNN: Jednom prilikom ste, govoreći o privatnim fakultetima u RS, rekli da bi samo tri privatna fakulteta trebala da nastave sa radom, dok ostali ne zaslužuju status visokoškolske ustanove. Da li namjeravate preduzeti nešto u vezi s tim?
STANIĆ: Kada je u pitanju taj problem, Univerzitet u Banjaluci nema direktnu nadležnost. Međutim, imamo akademsku obavezu, obavezu koja je pred svakim intelektualcem da ukažemo na ono što nije dobro u svim sferama života. Tako je i sa obrazovanjem. Svaki promašaj u obrazovanju, pogotovo u osnovnom i visokom, koji danas napravimo, imaće negativne posljedice po naš razvoj bar narednih deset godina. Kada je u pitanju privatni sektor u oblasti obrazovanja, tvrdim da ne postoji opšti ambijent za kvalitetan rad privatnih obrazovnih ustanova.
NN: Koliko je za društvo i obrazovanje štetno takvo stanje u kojem mladi stiču diplome na fakultetima, koji im ne omogućavaju sticanje adekvatnog znanja?
STANIĆ: Ključni problem koji se javlja kod tih ustanova jeste da su glavnu misiju obrazovnih ustanova, obezbjeđenje kvalitetnog stručnog kadra u različitim oblastima, podredili cilju maksimizacije dobiti. Bude li se i dalje tolerisala takva zamjena ciljeva, dugoročno gledano postajemo sami sebi najveći neprijatelji, jer ostajemo bez ključnog faktora razvoja, a to je kvalitetan stručni kadar. Da nam se to ne bi desilo, krajnje je vrijeme da se digne glas protiv komercijalizovanog obrazovanja. U vezi s tim, ohrabruje pismo i glas koji su studenti Ekonomskog fakulteta uputili proljetos na adrese najodgovornijih u vlastima Srpske u kojem su izrazili svoj protest što će se njihove diplome izjednačavati sa diplomama kolega koji dolaze s privatnih univerziteta, koje završavaju za dvije do tri godine, bez obaveze prisustva nastavi, s neozbiljnim polaganjem ispita. Razmislimo trezveno, čemu nas to vodi.