banjalukaforum.com

Dobrodošli na banjalukaforum.com
Danas je 07 Maj 2025, 23:23

Sva vremena su u UTC [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
Autoru Poruka
PostPoslato: 26 Avg 2006, 17:44 
OffLine
Majstorski kandidat
Majstorski kandidat
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Avg 2006, 17:24
Postovi: 383
Za ostvarenje pune
autonomije univerziteta!


Univerzitetet je mjesto obrazovanja i društvenog i profesionalnog sazrijevanja ljudskih bića u modernom i savremenom društvu – ili bi bar trebao to da bude, dok ni jedan savremeni kolektiv pored univerziteta nije u stanju to da pruži. Stoga bi kao obrazovni kolektiv morao biti oslobođen svakog spoljnog pritiska i jedina obaveza koju bi prihvatio je obaveza stvaranja obrazovanog mladog naraštaja u uslovima pune autonomije i samoupravnosti koja je prvi preduslov za oslobađanje kreativnog potencijala mladih ljudi i radnika u obrazovanju.

Protiv socijalne, rasne, nacionalne,
vjerske i polne diskriminacije!


Kao na svakom radnom i obrazovnom mjestu u okviru datog društva, studenti i radnici na univerzitetu su pod prijetnjom širokog spektra diskriminacije, i na njih se potencijalno vrši pritisak u skladu sa datim mogućnostima. Pod prijetnjom neuspjeha i neostvarenog obrazovanja, pojedinci su prinuđeni da snose materijalnu štetu jer neuspjeh nisu u stanju da priušte, ili su pod stalnom prijetnjom seksualnog zlostavljanja, dok neki jednostavno snose gnijev vjerske i nacionalne diskriminacije od strane svojih kolega. Kolektivnim otporom studenata diskriminacija se može spriječiti.

Za studentsku i radničku kontolu i
direktnu demokratiju na univerzitetima!


Univerzitet studentima i radnicima! To je naša parola i naš “minimalni zahtjev” koji je krajnji cilj borbe za obrazovanje i ujedino se poklapa sa ciljevima borbe svih pripadnika društva koji tu borbu ostvaruju na svom obrazovnom i radnom mjestu. Kreativna snaga obrazovanja može se ostvariti samo pod kotrolom i nadzorom onih koji učestvuju u tom dvosmjernom i dijaloškom procesu, te svako administrativno, politčko i birokratsko pitanje ne može se staviti ispred obrazovanja kome je univerzalni cilj osposobljavanje pojedinca kao društvenog bića za puno ostvarenje svojih potencijala.

Protiv državne i vjerske kontrole
nad obrazovnim procesima!


Dosta je bilo ideološke dominacije nad obrazovanjem, a posebno vladajućih ideologija koje svoju regeneraciju obezbjeđuju državnom kontrolom nad obrazovnim procesom! Dosta je bilo fragmentarnih, reakcionarnih i otuđujućih oblika misli u misaonom oblikovanju mladih ljudi! Ciljevi obrazovanja koji se postavljaju kroz državnu intervenciju u skladu sa potrebama vladajućih manjina moraju se izokrenuti da odgovaraju potrebama društva kao cjeline. Ova diverzija za oslobađanje društva u svojoj misli preduslov je za samo-emancipaciju društva u svojoj stvarnosti.

Protiv autoritarnih tendencija države
i uprave univerziteta nad studentima!


Studenti nisu rulja koja se može usmjeravati prema potrebama vladajućih struktura, ali njihova pasivnost daje legitimitet svakom autoritarnom usmjeravanju, te je otpor u obliku kolektivne akcije postao nužnost kojim studenti mogu odbraniti svoj integritet. Studenti moraju na svaki napad odgovoriti istom mjerom: na ideološke prijetnje znanjem i naukom, na napade na uslove studija štrajkom, a na oružje barikadama i solidarnošću. Budućnost pripada mladim ljudima i oni je kao takvu moraju braniti.

Za slobodu izražavanja i
samostalnog organizovanja!


Sloboda učenja zahtjeva slobodu mišljenja. Sloboda mišljenja traži slobodu izražavanja. Sloboda izražavanja ostvaruje komunikaciju koja povezuje ljude u funkcionalnu cjelinu – u društvo kao takvo. U vremenu kada posmatramo iste prizore a živimo sve više odvojene živote, zahtjev za slobodom ostvarivanja neposredne komunikacije i dijaloga postaje po svojoj suštini potpuno revolucionaran zahtjev. Realizacija dijaloga u procesu obrazovanja prvi je korak misaone emancipacije mladih ljudi, a realizacija dijaloga u procesu rada prvi je korak emancipacije društva kao cjeline.

Za besplatno školstvo!

Konačno, mora se ukloniti besmislena blokada koja staje na put želji i potrebi za učenjem, komunikacijom i sazrijevanjem. Moraju se otvoriti vrata onima koji žele da uče da bi mogli da stvaraju. Mora se omogućiti onima koji stvaraju da stvaraju slobodno. Stvaranje i učenje, kao dve strane istog procesa, moraju se dijalogom uvezati u neraskidivu cjelinu koja obrazovanju daje svrhu koja prevazilazi sve uske ciljeve motivisane profitom i koja obrazovanje može otvorti onima koji žele da uče i stvaraju – ne kao atomzirane jedinke tržišta – već kao ostvareni pripadnici zajednice.


[Tekst se slobodno može upotrebljavati, ali bez ikakvih izmjena]

_________________
:: :: :: Solidarnost! / ASI / IWA-AIT :: :: ::

Провери обим злонамере непријатеља
и његову снагу о кремени брид своје.
— Oskar Davičo


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 

Sva vremena su u UTC [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Hosting BitLab
Prevod - www.CyberCom.rs