manitu uci da svira je napisao:
Citao si Smitha i iz konteksta njegove tvrdnje koja je ok "da ne postoji savremena nacija bez etnicke jezgre" izvukao etnicitet kao "ground zero" za postojanje etnicisteta na Balkanu.
zar mi nismo raspravili oko etnije. nema ovdje ništa ok ili nije ok. to je tako i nije izvučeno iz konteksta. postoji nacija bez etnije naravno (amerikanci, australijanci) ali u evropi ne. pošto mi ovaj drugi dio rečenice nije jasan, vjerovatno si mislio na naciju a ne etnicitet, reci mi šta je, kako ti kažeš, "ground zero"?
i naravno da se mijenja identitet kroz istoriju, ali ostaje kulturni obrazac, kod nekih, npr. iraca, kulturni obrazac je promijenjen asimilacijom kroz jezik, u našem slučaju hrvati su potpuno promjenili svoj kulturni obrazac dobrovoljno.
problem je što se cijela rasprava vodi tako što ja ponavljam moje stavove a ti se prvo slažeš sa mnom, pa se ne slažeš, pa onda kažeš da sam šovinista. ja te pitam kako drugačije da definišem etniju. da uzmem ovog primorca? evo šta kažu tvoji modernisti:
Main modernist theorists also consider cultural and political variables:
For Deutsch, social communications
and language; for Gellner,
lan-
guage and culture; for Nairn, Romanticism and populism; for Hechter,
cultural solidarity
and language; for Hobsbawm,‘invented traditions’; for Breuilly,
the modern state and, in one passage,
language, official rites and ceremonies;
and for Anderson,
language and discursive practices of printtechnol-
ogy and print capitalism.
samo malo objašnjenje za hobsbauna, njegova "invited tradition" je vezana za nacije , ali i on smatra da je osnova etnije jezik. dakle, ovo su modernisti, smita nema ni od korova. ajde ti sad meni odgovori šta je to etničko hrvatsko na štokavskom prostoru i kako se identifikuju, pa da pođemo od toga? samo ako odgovoriš na ovo rasprava ima smisla jer to bi trebalo da bude ključni spor - a on zapravo ne postoji jer štokavci hrvati na postoje. ako postoje, onda moramo da teoriju etnije pišemo iz početka, a ovi ljudi gore su promašili zanimanje.