Simon Bank sportski novinar na Aftonbladet danas pise:
Dagens dans?
Jag önskar ju att jag kunde bildsatt det, men ni får tro på mitt ord. Efter att Bosnien skickat hem Belgien med 2–1 sprang gamle Ciro Blazevic, 156 år, ärevarv som en nittonåring.
Vi borde förstås både skriva och prata mer om det bosniska fotbollsundret. Miralem Pjanic har inte tagit det stora steget än, Ibisevic är skadad, men ändå har Bosnien ett superbt anfallsspel med geniet Misimovic och powerstrikern Edin Dzeko som spetsar.
Och, just det, så har de som bekant en lurig supporterskara också. När de inte bränner ner Ullevål eller röker ut halva Genk så är de Europas bästa följe, som följer ett av Europas intressantaste landslag – mindre än ett år efter alla mutskandaler, förbundsskandaler och spelarstrejker.
Ukratko Zelim da sami vidite,ali vjerujte mi na rijec,poslije utakmice kad je Bosna izbacila Belgiju sa 2-1,stari Ciro kojem je 156 g,

je trcao po igralistu kao 19 godisnjak.Mi moramo pisati vise o ovoj reprezentacii u kojoj Pjanic jos uvjek ceka svoju sansu,Ibisevic je povrijedjen,a ipak imaju super napad sa genijem Misimovicem i opasnim Dzekom na vrhu.
I da,jos to kao sto vec znamo ali treba spomenuti i njihove navijace.Kad ne zapale Ullevol(Oslo-stadion)i n zadime polaGenkaono su
najbolji navijaci Europekoji navijaju jeda od najinteresantniji reprezentacija.A sve to samo godinu poslije svih korupcija u savezu i strajka igraca.
Eto nadam s da ste i vi zadovoljni.Nismo samo hit kod nas i susjeda ,vec i na dalekom sjeveru..Pozdrav