banjalukaforum.com

Dobrodošli na banjalukaforum.com
Danas je 14 Maj 2024, 06:42

Sva vremena su u UTC [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 6 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Žrtvovanje
PostPoslato: 15 Maj 2006, 22:19 
OffLine
Urednik
Urednik

Pridružio se: 26 Jun 2003, 21:50
Postovi: 2669
Ovo što ću napisati nije moj izum, već sam čuo od profesora :)
Najvećeg cara u školi ... dakle :

Po Šopenhaueru, ovaj svijet je u suštini sastavljen od volje. Da nema volje, ne bi bilo vremena, kretanja, života itd. Sve što se dešava, sve što postoji, ima neku volju. Naknadno se ova volja za djelovanjem preimenovala u "volju za moć" - dajući toj volji nekakav cilj nazvan "moć". Now, šta je problem - Dak je pomenuo neku pričicu o ateisti koji se žrtvuje za ovo ono blablabla. Pitanje je ako je neko već ateista, ne vjeruje u Boga, nema morala, ne vjeruje u raj, konta da je sve volja za moć, kako onda taj isti ateista može da se žrtvuje za nekoga, iako nema nikakve moći od toga?

Dak je naveo taj primjer čovjeka koji spašava djevojčicu iz vatre i usput prokomentarisao "tu nema razlike između ateiste i vjernika".

Sad, u svemu tome je čudan taj čovjek koji se žrtvuje za curicu (svejedno bio on vjernik ili ne). Po Arturu, on bi trebao da ima volju za moć i po Dak-u ne bi trebao da se žrtvuje ako bi tako razmišljao ... Međutim - to što se neko žrtvuje, nije ništa drugo nego opet volja. Ja imam volju da se žrtvujem za nekoga drugog. A ako se ne žrtvujem, opet sam imao volju da to i (ne)uradim.

Volja je suština svega. Odatle i potiče učenje o "nevinosti" svih, i svi mi koji kontamo Ničea mislimo da je ovaj naš život determinisan, drugim riječima "sudbinisan", određen i ponovljiv. Pa ako je nekom već "naređeno" da digne u vazduh bolnicu sa hiljadu ljudi, kako ćemo mi da ga osudimo? Ako bi njega osudili, osudili bi i čitav svemir u kojem živimo! (Jer je upravo taj svemir stvorio tog čovjeka i napravio ga takvog i naredio mu da učini to što jeste) ...