o условима на пољопривредном факултету и уопште факултетима
Пре свег сматрам нормалним да наставни план и програм омогучава савршено студирање уз стизање на сва предавања, нарочито типу студента који учи од устајања до спавања перманентно годинама (што није нормално, јер студент треба да има предвиђен и забавни живот) и уз то предпоставимо да је нормалан - начина живота прилагођеног томе, самовољно,
Колико предавања одузимају времена?
10,11,12, 3,4,5,6 па и дио 7 мјесеца –(минус) суботе и недјеље =око 150 јутара и поднева = 75 пуних дана = 2,5 мјесеца што можемо заокружити комотно на 3 мјесеца (и више) обзиром и на повремена поподневна предавања (нпр. одржавана на пољопривредном факултету цјели 5 и 6 мј 1997/8г., и послије), вјежбе, праксу итд., - Значи 3 мјесеца оду на предавања годишње x 4године студирања = 1 пуна година
Свједочанство ненормално катастрофално постављених услова и уопште непостојање појма о истом, као од тамо негдје причати шта је овдје (из Шипова причати о Требињу), то студент зна боље, за то треба сјести поново у клупу ако је заборав,... као робови и робовласници однос, још горе, oвај је при робу, а ови од тамо причају о нечем што би , а не знају како је ту гдје и шта би и још од онамо се чуде и колачају очима, велик је зид између канцеларије и амфитеатра, измеђ предавача и студента
Имамо услове који нису били могучни за остварење нити онима који су паузирали па су имали годину дана више, пољопр.факултет -1996/7 (услов био до 3мј.1997) –1997/8 ( услов био до 11мј.1997 па продужен до 12мј., потом ипак кроз иглене уши излуђивања студената до 3мј.), значи од 3мј 1997 до 11 мј 1997 има 8 мј и треба дати 3 испита из прошле+7 из текуће године = 10 предмета у 8 мјесеци и притом стићи на сва предавања (која одузимају времена како је већ речено, и што треба да је омогучено разумном процјеном управе универзитета, или уопште дефинисати студентима предавања и сврху њихову)... - значи 3,4,5,6,10,и половина 7 мј. одузму 4 мј ( у ово је збројен 5 и 6 мј поподневних предавања професора дошлих из Н.Сада), значи за 10 испита имате 8-4=4 мјесеца (овдје улази љетни распуст од 2,5 мј) – еда ли је могуче? - иако вјерујем да је све могуће, али ово јест неразумно,
еда ли мисле немислени само хајде нека факултет иде па потрли и излудили студенте, питам се студира ли итко нормално јер ово јест ненормално, а како сам ја провео студије имам свједоке у кући, а и ван
не морам ја у овоме свему бити уопште тачан, довољно је мислити о свему
Потом и на ректорату само умачу у умак болоњезе као да су они правили га, шта је дјело ваше?, да је барем уништење услова било би добро, ево што би требало знати: не може се генерално примјенити услов од 3 преносива предмета на све факултете подједнако, Зашто?, - па зато драгиша што неки факултети с миром међу нама имају 7 предмета по години , а неки 10 , па чича Мича тако док неки имају 4 испита до услова (право, економија) неки имају 7 (пољна привреда), па пренесемо ли 3 жене преко чудновате воде то је онда 10 испита у слиједечој години које треба положити на праву а 13 на пољопривреди, уопште у 4 године на пољопривреди има ½ више испита током студија него на праву или економији, па је уочљиво да је теже постичи услов у вечој гомили, ја сам поштено преживио саблазан, али видим само непоштене или неисправне пролазе
Или на други начин – на Праву са 4 положена испита уписују следећу годину од укупних 7., а на Пољопривреди са 7 од укупних 10, потом упоредите две године за редом, то је на Праву 14, а Пољопривреди 20 предмета (као 3 године) и је ли то исто?, и да ли ви онда можете говорити о преносу 3 испита, видите ли ви да ови полажу 7 а ови 4 испита за упис следеће године, и да следеће године ови на Праву имају 7(3 пренесена + 4 у новој школској години), а ови на Пољопривреди 10 (3 пренесена +7 у другој години),
видите ли?
o пољопривреднoм факултету
Oбзиром и на захтјев послодаваца чак у управљању трактором потребно је унутар биљне производње:
- извести током наставе едукативно сјетву (помно осматрање сјеменог пута до полагања у постељу), прорачуни,...итд,
- научити практично расути ђубриво расипачем по површини уз приказ прорачуна,
- научити практично вршити заштитна прскања и све до жетве, до одређене границе се може разумијети да је факултет теоретски,
- научити практично вјештачки опрашивати,
- прочи кроз рад оруђем трактором, јер нису сви са села,
ово да би уистину поучен дошао на посао који је данас као сан
као да нигдје нема разумијевања да управо произашли инжињери захтјевају у почетку сувишак пажње од старијих радних колега који би их упутили у посао,
Све у технологији треба едукативно прочи на пољу,
шта че агроном само у затвореном?
План и програм овог општег смјера бољи је и тежи него било који појединачан било гдје у окружењу, увијек може боље, обиђите им вебстране
Добро студирати широк профил, тек потом усмјерити у одређену област многи цјене добрим, јер млад човјек још је незрео за озбиљне одлуке типа усмјерења,
Обзиром на потребу специјализације општег смјера треба омогучити то без обзира на просјек, недопустиво је да човјек својим дјелом не чини суд свом животу, веч тамо неки професори који чак нису при себи,
Новопостали инжењер огорчен на универзитет (професоре, ректорат) по излазу из њега је још принуђен бранити га - бранећи своју диплому и факултет од других унаоколо који омаловажавају овај факултет, а тиме и њих који су завршили, то је неправедни мач двооштрен,...
остало
Да има неправедног пуштања, зато уђох пруженог отвореног индекса да упише је као што то чини без испита, ...због неправде можете их јурити као лишће вјетар, има правило првог и другог обарања на испиту, потом омекшају да се ријеше посла, зато после првог пада треба учити нови испит, а продр(ман) нек мисли да учи његов, и тако се може 5 чак 6 испита спремати одједном и врло краткорочно дати, морати мислити на себе јер они који би то требали не чине и још се чуде, не може се са неискреним имати посла и да сте светиња лоше прођете (историјски уочљиво),... ако неко и види зидове, други се саблазни о рупетине саме и уопште у непостојању зида и пита ''зашто ако их нема плафон се не сруши и не сравни све'', увидите милост, а и најпаметнији, најстрожији то не виде, само слијепо гледају површину, за суштину ока нема,
Ништа круто, већ растезљиво - варираљем до прилагодбе
Све се може кад се хоће,
Плате продрмана се студента не тичу,
Дио дјела, с напоменом да свако пријашње издање не важи у новим условима, осим као камен спотицања оним који се саблазне о њ.
Мир људима добре воље
Бања Лука, суботa 7.12.2002
Рад је достављен институцијама и јавности Српске и Србије током децембра 2002
http://www.geocities.com/poucenje/