banjalukaforum.com

Dobrodošli na banjalukaforum.com
Danas je 10 Maj 2025, 01:47

Sva vremena su u UTC [ DST ]

Započni novu temu Odgovori na temu  [ 18 Posta ] 
Autoru Poruka
PostPoslato: 25 Dec 2003, 23:14 
Pripravnik
Pripravnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Okt 2003, 09:59
Ajmo vi "precani" da nam kazete kakvi su toskovi zivota i/ili studiranja u AU,IT,CH,DE,...

posebno me zanima odnos plata/cijene
za Austriju sam cuo da BiH studenti imaju placenu skolarinu kao i oni iz SCG ali za IT,CH,DE,...to ne znam

unaprijed hvala

Vrh

Tema posta:
PostPoslato: 26 Dec 2003, 00:11 
Veteran
Veteran
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Avg 2001, 01:00
mogu da govorim za CH, zato sto zivim tu.
prvo ... govoricu sve u CHF a vi pretvarajte ... otprilike ovako 1CHF=1.27KM

Nema dzabe studiranja kao u AT, godina kosta zavisno od faxa od 8000-20.000CHF bez smjestaja.
Prosjecna plata iznosi 3500CHF (i to opet zavisi od kantona).
Stan - garsonjera, od 600-800CHF, 2-3 soban, od 1100-1300CHF.
Kuce od 1500-2500, bez bazena i slicnih dodataka.
Od plate ide otprilike 14% na porez / penziju / drugu penziju i slicno. (ide i manje ako si svicarac).
Zdravstveno osiguranje zavisi od godina i zdravstvenog stanja ali od 200-500CHF mjesecno.
Hrana, za jednu osobu, oko 500CHF sa kuvanjem, ako ces kupovati sve gotovo onda vishe.
Struja je zanemarivo mala, svaka 3 mjeseca po 50-60CHF, voda je ukljucena u stanarinu, grijanje u zgradama takodje. Plin se placa po potrosnji (ne znam koliko jer ga nemam).

Izlasci ? pa, recimo da je kafa oko 3.20-3.50CHF, pivo je od 2.5-5CHF, kokteli u diskotekama 15CHF.

Rata za auto 400 CHF za 4 godine (nisam siguran) za auto do recimo 30.000CHF. Godisnje osiguranje za auto od ove godine oko 1500CHF.

Krpice imaju neki nivo kvaliteta tako da se mogu naci i za 20-30CHF, a naravno postoje i originali poput Diora, Versacija, i slicnih koji kostaju ... mnogo ..