E ovako...
S obzirom da vidim da ima onih koje ova tema interesuje dodacu par stvari koje ce vam mozda pomoci u komentarima
Naime, ova tema me jako interesuje pa sam bila kod pomocnika ministra da ga zamolim da mi odgovori na neka pitanja. Stvari stoje ovako: pomocnik nam je rekao (meni i mom drugu), da je u procesu novi zakon o obrazovanju koji ceka svoj red na skupstini. Medjutim kad ce se to desiti ni on sam ne zna, cak sta vise, indirektno nam je rekao djeco nikog to ne interesuje. Takodje spominje Bolonjsku deklaraciju nakon cijeg bi potpisivanja sve trebalo leci na svoje... Sta to treba leci, nije rekao jer opet, mi smo samo ucenici. Sto se tice reforme koja bi trebala donijeti neka poboljsanja, pomocnik kaze da je sve u zavisnosti od skupstine i da je sve u procesu a sam je negirao njegovo pojavljivanje na skupstini, da i ne spominjem vrijeme pojavljivanja.
Kad sam ga pitala od koga zavisi neka pomoc koju bi ucenici trebali dobiti pri upisivanju na fakultet, u samom izboru skole-fakulteta, kaze da bi ucenici koje to interesuje trebali ici na fakultet pa se tamo raspitivati, sto znaci 11 srednjih skola po pola zainteresovanih bi stvorili opstu pometnju kada bi se svi pojavili na faksu. On sam je pesimistican sto se obrazovanja tice i kaze da na sve probleme koje smo mu mi predstavili ne moze da se nadje rjesenje, ili da ce se to desiti jednog dana, moze se doprinjeti ubrzanju procesa.
zar moze sta da se i prica kad sam ministar izbjegava razgovor jer smo ga jedva i to zamolili s tim da je non-stop gledao na sat.
Sto se tice rangiranja skola o tom nema govora ali ce se uvesti neki ispiti po zavrsetku skolovanja koji ce pokazivati da li se moze na neki faks li ne. Spominjao je i posebna usmjerenja, medjutim sve je to veoma mutno i jedva smo dobili neke podatke.
Sve u svemu, zivi uzas...
Takodje, prijemni za sada ostaju a nekih planova i nema, pogotovo za skolovanje i za pomoc onim akoji su dobri ucenici a nemaju uslove za pohadjanje nekog boljeg i skupljeg fakulteta. "Ako idu, nek idu, jer mogu." Mislio je na ucenike koji se obrazuju u inostranstvu. Na pitanje kako to, odgovor je glasio pa nas je faks slabiji od onog.
Eto toliko losih stvari od mene, a bice ih jos, pa do tada vi pisite i dajte mi neke sugestije za rjesenje problema poput ovog.
puno hvala svima koji su pisali uz poruku samo tako nastavite
