Znas kako, postoji nekoliko nastavnih metoda, npr. frontalna nastava (to je ova nasa klasicna), interaktivni rad, rad u grupama, parovima, individualni, u formi referata, seminarskih itd. Svaka od ovih metoda ima svoje varijacije, koje ukljucuju razna sredstva koja se koriste u nastavi, od klasicnih i sveprisutnih - tabla, kreda, karta, pano, grafoskop... pa do modernih, tj multimedijalnih - tv, video, racunari, projektori... Nazalost 90% nastavnika su vrlo nemastoviti, pa primjenjuju samo frontalni rad uz minimalno koristenje vizuelnih sredstava koja bi djeci konkretizovala za njih suvise apstraktne pojmove ili pojave. To je definitivno do nastavnika, a zasto je tako, pa, o tome se moze razglabati godinama. S druge strane, praksa, ne samo kod nas, nego i u svijetu je dokazala da je i pored svojih nedostataka (najveci je prevelika uloga nastavnika), frontalni rad ipak najefikasniji u ovom razredno-casovno-predmetnom sistemu nastave koji se danas svugdje primjenjuje. Razlog je sto je nastavnik ipak veci autoritet uceniku nego njegovi drugovi, jer npr, cest je slucaj da u interaktivnom radu ili radu po grupama djeca obracaju paznju samo na svoj dio zadatka, dok ih ono sto njihovi drugari obradjuju jednostavno ne zanima.
Moje misljenje je da dobar dio problema lezi u neprilagodjenom i preopsirnom gradivu - djeci je tesko da savladaju i nauce sve sto se od njih ocekuje, nastavnici imaju malo casova, najvise potrose na obradu, skoro nista na ponavljanje, a prilikom utvrdjivanja (tj ispitivanja ili kontrolnih) nemaju vremena, nekad i volje, da se detaljnije pozabave svojim ucenicima, sto obicno rezultuje nepravednom ocjenom.
U sustini, nastavnici je bi trebali biti puno bolji po svim osnovama, od strucne, preko komunikativne, do moralno-eticke (neko ko ne posjeduje osnovne ljudske kvalitete ne bi smio predavati mladima, a svi smo svjedoci kakvih defektasa ima po skolama), ali treba razumjeti i to da rade pod prilicno teskim uslovima - materijalna baza slaba, programi se, da bi se od naroda otele pare za udzbenike, mjenjaju svake 2 godine, sto iziskuje veliki rad predavaca, razni inspektori i savjetnici im vise stalno nad glavom, zadnjih par godina i stranci smaraju kojekakvim programima - demokratija, djecija prava, neke lafo radionice... Ni njima nije bas lako.
|