banjalukaforum.com
https://www.banjalukaforum.com/

Koji si razred? Deveti.... - reforma skolstva
https://www.banjalukaforum.com/viewtopic.php?f=40&t=7279
Stranica 4 od 4

Autoru:  BSE [ 18 Feb 2004, 10:23 ]
Tema posta: 

heh pa pokazano je da kod nas nastavno osoblje od 17 metoda koristi 1 do 3 metode za nastavni proces (i to najcesce samo 1)

Autoru:  Stoja976 [ 18 Feb 2004, 22:26 ]
Tema posta: 

Znas kako, postoji nekoliko nastavnih metoda, npr. frontalna nastava (to je ova nasa klasicna), interaktivni rad, rad u grupama, parovima, individualni, u formi referata, seminarskih itd. Svaka od ovih metoda ima svoje varijacije, koje ukljucuju razna sredstva koja se koriste u nastavi, od klasicnih i sveprisutnih - tabla, kreda, karta, pano, grafoskop... pa do modernih, tj multimedijalnih - tv, video, racunari, projektori... Nazalost 90% nastavnika su vrlo nemastoviti, pa primjenjuju samo frontalni rad uz minimalno koristenje vizuelnih sredstava koja bi djeci konkretizovala za njih suvise apstraktne pojmove ili pojave. To je definitivno do nastavnika, a zasto je tako, pa, o tome se moze razglabati godinama. S druge strane, praksa, ne samo kod nas, nego i u svijetu je dokazala da je i pored svojih nedostataka (najveci je prevelika uloga nastavnika), frontalni rad ipak najefikasniji u ovom razredno-casovno-predmetnom sistemu nastave koji se danas svugdje primjenjuje. Razlog je sto je nastavnik ipak veci autoritet uceniku nego njegovi drugovi, jer npr, cest je slucaj da u interaktivnom radu ili radu po grupama djeca obracaju paznju samo na svoj dio zadatka, dok ih ono sto njihovi drugari obradjuju jednostavno ne zanima.

Moje misljenje je da dobar dio problema lezi u neprilagodjenom i preopsirnom gradivu - djeci je tesko da savladaju i nauce sve sto se od njih ocekuje, nastavnici imaju malo casova, najvise potrose na obradu, skoro nista na ponavljanje, a prilikom utvrdjivanja (tj ispitivanja ili kontrolnih) nemaju vremena, nekad i volje, da se detaljnije pozabave svojim ucenicima, sto obicno rezultuje nepravednom ocjenom.

U sustini, nastavnici je bi trebali biti puno bolji po svim osnovama, od strucne, preko komunikativne, do moralno-eticke (neko ko ne posjeduje osnovne ljudske kvalitete ne bi smio predavati mladima, a svi smo svjedoci kakvih defektasa ima po skolama), ali treba razumjeti i to da rade pod prilicno teskim uslovima - materijalna baza slaba, programi se, da bi se od naroda otele pare za udzbenike, mjenjaju svake 2 godine, sto iziskuje veliki rad predavaca, razni inspektori i savjetnici im vise stalno nad glavom, zadnjih par godina i stranci smaraju kojekakvim programima - demokratija, djecija prava, neke lafo radionice... Ni njima nije bas lako.

Autoru:  BSE [ 19 Feb 2004, 11:04 ]
Tema posta: 

mislim da si pogresno ocjenila interaktivnu nastavu
tim vidom se ucenici poticu da razmisljaju o zadanoj temi i istrazuju u grupi
samim tim ako se dobiju isti zadaci ide se na konkurisanje ko ce prije i kvalitetnije da uradi za razliku od suvoparnog predavanja kojim nasi prosvjetari ubiju zelju da se uopste ide u skolu

Autoru:  Stoja976 [ 20 Feb 2004, 23:48 ]
Tema posta: 

Da, tako pise u knjigama. No, u praksi, stvari malo drugacije stoje. Prvo, da bi djeca kvalitetno prisla rjesavanju nekog problema moraju da imaju solidno predznanje. Konkretno, pri obradi neke lekcije, koja je logican nastavak nekoliko prethodnih, da bi se uspjesno posao odradio, moraju se te prethodne detaljno poznavati, i sto je jos bitnije, dobro razumjeti. S obzirom na to da vecina djece uci kampanjski, od ovoga obicno nema nista, tako da se u ovom vidu nastave obicno isticu stalno isti ucenici, sto druge smara i nabija im komplekse. Pored toga, motivacija je presudan faktor, jer ako ucenik nema ni malo sklonosti prema gradivu kojem treba problemski pristupiti, situacija postaje tragikomicna. Takodje, vecina lekcija obimom prevazilazi mogucnosti ucenika da je samostalno savladaju, pa ih je potrebno dijeliti, a onda djeca obradjuju dijelove po grupama, sto nazalost redovno vodi do pojave koja je opisana u mom prethodnom postu - djeca urade svoj posao, ali ne obracaju puno paznje na ono sto su radile i sto izlazu njihove kolege.

Nemoj da me pogresno razumijes, ja nemam nista protiv ovog oblika rada, cak sam njegov veliki pristalica jer potice odredjene pozitivne osobine ucenika. Pogotovo je pogodan za geografiju, sto studiram, jer se cijela regionalna geografija moze tako obradjivati, npr. pri obradi Velike Britanije jedna grupa radi reljef i klimu, druga vode i resurse, treca privredu, cetvrta stanovnistvo i gradove, a ovo je sve povezano, tj. uslovljeno tim redom. Na sledecem casu kad se bude radila neka druga zemlja, zamijenis grupe i oni sto su radili reljef sad rade privredu itd. pa ne sticu jednostrano znanje. Medjutim, dosta skolskih sadrzaja, prvenstveno iz najtezih predmeta - matematike, hemije, fizike... nisu uopste pogodni za obradu ovom metodom, jer su suvise apstraktni i djeca ih ne mogu sama konretizovati ni vizuelizovati. To vodi cistom bubanju, ucenju napamet, u kojem se ispostuje forma, a zanemari sustina, pa za par godina djeca to zaborave kao da nikad nisu ni ucila. Znaci, dok je odredjeni dio gradiva izuzetno pogodan za obradu grupnom/interaktivnom metodom, vecina nazalost nije, sto nije samo do losih strana metode, nego i do neprilagodjenosti skolskih sadrzaja uzrastu, tj. mentalnim mogucnostima ucenika.

I da, ja sam musko, jos uvijek.

Stranica 4 od 4 Sva vremena su u UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/